I've got this header and cpp.And I would like to insert this operator overloading to this .h and .cpp file. but I always got errors.
Operator OVERLOADING :
istream& operator>>(istream& in, Focista& jatekos) {
cout << "Add meg a focista tulajdonsagait. " << endl;
cout << "Nev: " << endl; in >> jatekos.nev ;
cout << "Csapat: " << endl; in >> jatekos.csapat;
cout << "kor: " << endl; in >> jatekos.kor ;
cout << "suly: " << endl; in >> jatekos.suly;
cout << "Poszt " << endl; in >> jatekos.poszt ;
cout << "Fejeles: " << endl; in >> jatekos.fejeles;
cout << "Gyorsasag: " << endl; in >> jatekos.gyorsasag;
cout << "Cselezes: " << endl; in >> jatekos.cselezes;
cout << "Passz: " << endl; in >> jatekos.passz;
return in;
}
HEADER :
#include <string>
#include <iostream>
#include "Man.h"
#ifndef FOCISTA_H
#define FOCISTA_H
using namespace std;
using std::string;
namespace player{
class Focista : public ferfi::Man
{
public:
string poszt;
int fejeles;
int gyorsasag;
int cselezes;
int suly;
int passz;
//default constructor, meghívja a Man() default kontruktorát,
Focista();
//overloaded constructor
Focista(string nev, int kor, string csapat, string poszt, int fejeles,
int gyorsasag, int cselezes, int suly, int passz) ; //destructor
~Focista();
//getters
string getPoszt()const;
int getFejeles()const;
int getGyorsasag()const;
int getCselezes() const;
int getSuly() const;
int getPassz() const;
//setters
void setPoszt(string poszt);
void setFejeles(int fejeles);
void setGyorsasag(int gyorsasag);
void setCselezes(int cselezes) ;
void setSuly(int suly) ;
void setPassz(int passz) ;
//+method for example ooverloading
};//end of class
}//end of namespace
#endif
And i've got this .cpp with the extends of method.
CPP:
#include "Focista.h"
#include <iostream>
//constructor
using namespace std;
player::Focista::Focista()
{
this->poszt = "MDF";
this->fejeles = 10;
this->gyorsasag = 10;
this->cselezes = 10;
this->suly = 85;
this->passz = 8;
}
//overloaded constructor
player::Focista::Focista(const string nev, const int kor, const string csapat, const string poszt, const int fejeles,
const int gyorsasag, const int cselezes, const int suly, const int passz)
{
this->poszt = poszt;
this->fejeles = fejeles;
this->gyorsasag = gyorsasag;
this->cselezes = cselezes;
this->suly = suly;
this->passz = passz;
}
player::Focista::~Focista(){}
//setters
void player::Focista::setCselezes(int cselezes){this -> cselezes =cselezes;}
void player::Focista::setFejeles(int fejeles) {this -> fejeles = fejeles;}
void player::Focista::setGyorsasag(int gyorsasag) { this -> gyorsasag = gyorsasag;}
void player::Focista::setPassz(int passz) {this -> passz = passz ;}
void player::Focista::setSuly(int suly) {this -> suly = suly;}
void player::Focista::setPoszt(string poszt) {this -> poszt = poszt ;}
//getters
int player::Focista::getCselezes()const {return cselezes;}
int player::Focista::getFejeles() const {return fejeles;}
int player::Focista::getGyorsasag() const { return gyorsasag;}
int player::Focista::getPassz() const {return passz; }
int player::Focista::getSuly() const { return passz;}
string player::Focista::getPoszt() const {return poszt;};
//+method
Somebody have any idea?