Im making an very simple Blackjack game and i need to add values to my cards. and being an beginner is not really helping me =). Any ideas?!?
this i what i got so far(for the deck of cards).
using System;
using System.Collections.Generic;
using System.Linq;
using System.Text;
namespace ConsoleApplication10
{
class KortLek
{
string kort;
int slump = 0;
public KortLek(int Slump)
{
slump = Slump;
if (slump == 1)
{
kort = "hjärter ess";
}
if (slump == 2)
{
kort = "hjärter kung";
}
if (slump == 3)
{
kort = "hjärter Dam";
}
if (slump == 4)
{
kort = "hjärter Knekt";
}
if (slump == 5)
{
kort = "hjärter tio";
}
if (slump == 6)
{
kort = "hjärter nio";
}
if (slump == 7)
{
kort = "hjärter åtta";
}
if (slump == 8)
{
kort = "hjärter sju";
}
if (slump == 9)
{
kort = "hjärter sex";
}
if (slump == 10)
{
kort = "hjärter fem";
}
if (slump == 11)
{
kort = "hjärter fyra";
}
if (slump == 12)
{
kort = "hjärter tre";
}
if (slump == 13)
{
kort = "hjärter två";
}
if (slump == 14)
{
kort = "spader ess";
}
if (slump == 15)
{
kort = "spader kung";
}
if (slump == 16)
{
kort = "spader Dam";
}
if (slump == 17)
{
kort = "spader Knekt";
}
if (slump == 18)
{
kort = "spader tio";
}
if (slump == 19)
{
kort = "spader nio";
}
if (slump == 20)
{
kort = "spader åtta";
}
if (slump == 21)
{
kort = "spader sju";
}
if (slump == 22)
{
kort = "spader sex";
}
if (slump == 23)
{
kort = "spader fem";
}
if (slump == 24)
{
kort = "spader fyra";
}
if (slump == 25)
{
kort = "spader tre";
}
if (slump == 26)
{
kort = "spader två";
}
if (slump == 27)
{
kort = "Ruter ess";
}
if (slump == 28)
{
kort = "Ruter kung";
}
if (slump == 29)
{
kort = "Ruter Dam";
}
if (slump == 30)
{
kort = "Ruter Knekt";
}
if (slump == 31)
{
kort = "Ruter tio";
}
if (slump == 32)
{
kort = "Ruter nio";
}
if (slump == 33)
{
kort = "Ruter åtta";
}
if (slump == 34)
{
kort = "Ruter sju";
}
if (slump == 35)
{
kort = "hjärter sex";
}
if (slump == 36)
{
kort = "Ruter fem";
}
if (slump == 37)
{
kort = "Ruter fyra";
}
if (slump == 38)
{
kort = "Ruter tre";
}
if (slump == 39)
{
kort = "Ruter två";
}
if (slump == 40)
{
kort = "Ruter ess";
}
if (slump == 41)
{
kort = "Ruter kung";
}
if (slump == 42)
{
kort = "Ruter Dam";
}
if (slump == 43)
{
kort = "Ruter Knekt";
}
if (slump == 44)
{
kort = "Ruter tio";
}
if (slump == 45)
{
kort = "Ruter nio";
}
if (slump == 46)
{
kort = "Ruter åtta";
}
if (slump == 47)
{
kort = "Ruter sju";
}
if (slump == 48)
{
kort = "hjärter sex";
}
if (slump == 49)
{
kort = "Ruter fem";
}
if (slump == 50)
{
kort = "Ruter fyra";
}
if (slump == 51)
{
kort = "Ruter tre";
}
if (slump == 52)
{
kort = "Ruter två";
}
}
public string Kort
{
get
{
return kort;
}
}
}
}